Vores pædagogiske tilgange


Hos Komeback er vi meget bevidste om at der ikke er to mennesker der ens og det betyder at vores tilgange, derfor heller ikke er den samme for alle.

MEN det som er fælles, er vores værdigrundlag og udgangspunkt;
Omsorg, anerkendelse, motiverende samtaler, konstruktiv kommunikation i øjenhøjde, disciplin, sammenhold, udvikling og vedholdenhed er kun nogle af dem. 

Vi bruger meget udtrykket “at oplade”, som betyder at vi ønsker at oplade de mennesker, der kommer hos os. De skal oplades med positiv energi, selvtillid, udvikling, disciplin og velvære så de får et større overskud til at klare de udfordringer, livet kaster deres vej. 


Når relationen er dannet, kan vi gå længere i dybden med hvad den enkeltes behov er.
Det er vores opfattelse at vi bedst kan opnå succes, hvis vi arbejder udefra følgende teorier:   
- Den russiske psykolog Lev Vygotskys ZNU

- Positiv psykologi

- LØFT
- Tilknytningsteori


Vygotzskys teori bygger på, at det mennesket ikke kan i dag, kan det måske i morgen, hvis det støttes i den næste udviklingszone og dermed opnå den længe ventede succes, som mange af de mennesker vi møder mangler.
Vi er meget opmærksomme på, at vi ikke stiller for store krav eller udfordringer, som kan føre til lavt selvværd og følelsen af fiasko. Vi er her for at styrke den enkelte tro på sig selv!

LØFT, som er et løsningsorienteret tilgang, der har fokus på den enkeltes mål og drømme for fremtiden, bruger vi sammen med positiv psykologi, som betyder at vi stiller os nysgerrige på hvad borgeren har behov for og altid positive i vores sprogbrug i form af omsorg og anerkendelse. 


Med disse værdier er det vores mål at støtte udvikling og trivsel for børn, unge, voksne og deres familier og sørge for at de laver deres livs Komeback.


Ingen fremskridt er for småt og alle succeser er kæmpe succeser!